Duitse premium-merken vol vertrouwen

Mercedes, Audi en BMW voorspellen dat zij in 2008 op recordkoers blijven. En dat ondanks de problemen in de VS, West-Europa en Japan.

Dat blijkt uit een peiling van het Duitse vakblad Automobilwoche. Zowel Mercedes-Benz als Audi willen hun afzet verder verhogen. Mercedes-Benz Cars verkocht in 2007 met bijna 1,29 miljoen stuks meer auto’s dan ooit tevoren. Audi wil in 2008 voor het eerst meer dan een miljoen eenheden verkopen, nadat er in 2007 ongeveer 970 duizend stuks zijn verkocht. BMW heeft er vertrouwen in dat het merk wereldwijd het grootste premiummerk zal blijven. In het afgelopen jaar verkocht BMW 1,5 miljoen auto’s, waarvan overigens 1,28 miljoen BMW’s. De rest zijn Mini’s. Hoewel wordt verwacht dat in de komende jaren de markten in de VS, West-Europa en Japan in het gunstigste geval zullen stagneren, voorspellen marktanalisten dat het premiumsegment zal groeien met vijf procent. Mercedes zal zijn kaarten vooral zetten op de C-Klasse en de GLK, de compacte suv. Tegelijkertijd brengt Audi de Q5 en zal bovendien profiteren van de nieuwe A4 Avant. BMW heeft voor het komende jaar geen nieuwe volumemodellen op het programma staan. De nieuwe 7-serie en de facelift van de 3-serie komen pas in het najaar. BMW zal het wat noviteiten betreft moeten hebben van de X6 die in het voorjaar op de markt komt. De Duitse ‘Verband der Automobilindustrie’ (VDA) rekent voor 2008 op een wereldwijde groei van de autoverkopen met drie procent tot 57 miljoen personenauto’s. Die wordt veroorzaakt door de groei in China, India, Rusland en Latijns-Amerika en zal de neergang in de VS meer dan compenseren.”De Duitse premiummerken zullen profiteren en zullen ook op de krimpende VS-markt verder groeien.”

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Sluit nu een gratis proefabonnement af

Bekijk de aanbieding

Duitse premium-merken vol vertrouwen - Automobielmanagement.nl

Duitse premium-merken vol vertrouwen

Mercedes, Audi en BMW voorspellen dat zij in 2008 op recordkoers blijven. En dat ondanks de problemen in de VS, West-Europa en Japan.

Dat blijkt uit een peiling van het Duitse vakblad Automobilwoche. Zowel Mercedes-Benz als Audi willen hun afzet verder verhogen. Mercedes-Benz Cars verkocht in 2007 met bijna 1,29 miljoen stuks meer auto’s dan ooit tevoren. Audi wil in 2008 voor het eerst meer dan een miljoen eenheden verkopen, nadat er in 2007 ongeveer 970 duizend stuks zijn verkocht. BMW heeft er vertrouwen in dat het merk wereldwijd het grootste premiummerk zal blijven. In het afgelopen jaar verkocht BMW 1,5 miljoen auto’s, waarvan overigens 1,28 miljoen BMW’s. De rest zijn Mini’s. Hoewel wordt verwacht dat in de komende jaren de markten in de VS, West-Europa en Japan in het gunstigste geval zullen stagneren, voorspellen marktanalisten dat het premiumsegment zal groeien met vijf procent. Mercedes zal zijn kaarten vooral zetten op de C-Klasse en de GLK, de compacte suv. Tegelijkertijd brengt Audi de Q5 en zal bovendien profiteren van de nieuwe A4 Avant. BMW heeft voor het komende jaar geen nieuwe volumemodellen op het programma staan. De nieuwe 7-serie en de facelift van de 3-serie komen pas in het najaar. BMW zal het wat noviteiten betreft moeten hebben van de X6 die in het voorjaar op de markt komt. De Duitse ‘Verband der Automobilindustrie’ (VDA) rekent voor 2008 op een wereldwijde groei van de autoverkopen met drie procent tot 57 miljoen personenauto’s. Die wordt veroorzaakt door de groei in China, India, Rusland en Latijns-Amerika en zal de neergang in de VS meer dan compenseren.”De Duitse premiummerken zullen profiteren en zullen ook op de krimpende VS-markt verder groeien.”

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Sluit nu een gratis proefabonnement af

Bekijk de aanbieding