De verkoop van auto’s steeg wereldwijd mede als gevolg van de vraag van de opkomende markten in de wereld, zoals China, Zuid-Amerika en Oost-Europa. De verkoop van de motoren steeg met zeven procent tot een record aantal van 13,5 miljoen. Honda houdt zo zijn positie vast van ‘s werelds grootste producent van motoren. De verkoop van Power Products (o.a. buitenboordmotoren, generatoren en gazonmaaiers) daalde licht naar ruim zes miljoen. In vrijwel alle regio’s in de wereld heeft Honda vorig jaar een verkooprecord van auto’s bereikt. De verkopen in China stegen met dertig procent naar 428 duizend. Zuid-Amerika steeg met dertig procent naar 117 duizend en Europa, het Midden-Oosten en Afrika stegen met 23 procent naar 480 duizend. Azië en Oceanië stegen met negen procent naar 343 duizend en de VS, Honda’s grootste afzetgebied, met drie procent naar 1,77 miljoen. De wereldwijde productierecords zijn verbroken voor zowel de auto’s als de motoren. De productie van auto’s nam toe met acht procent naar 3,9 miljoen vergeleken met 2006. Het wereldwijde beleid van Honda om zo dicht mogelijk te produceren bij de markt waar de vraag ontstaat, is een groot succes.