De afzet van Renault nam toe met twee procent tot 2,48 miljoen eenheden, die van Nissan met 5,7 procent tot 3,67 miljoen stuks. De afzet leverde de alliantie een wereldwijd marktaandeel van 9,1 procent in de segmenten personen- en bestelwagens. De groei van de afzet is vooral gerealiseerd in Rusland (+50%), Latijns- en Zuid-Amerika (+12,6%), China (25,6%), en het Midden-Oosten en Afrika (+12,6%). In West-Europa ging het, met uitzondering van Italië, eigenlijk overal slechter. De alliantie zette 4,6 procent minder af dan in 2006, opgebouwd uit en daling van 4,2 procent voor Renault en 6,3 procent voor Nissan.

Beide leden erg onder de slechte markt in Duitsland. Renault verkocht daar bijna negen procent minder en Nissan zelfs een kwart minder. In Europa groeit de afzet in Rusland heel sterk met bijna zestig procent meer. Vooral de Quashqai is een succes. Renault begon met zijn productoffensief in 2007 met de Dacias Logan Van, de Twingo en de Laguna, QM5 en Sandero. In de eerste twee maanden van 2008 komen daar nog bij: Kangoo, Clio Estate en Grand Modus. Er komt ook de Phase II van de Modus en er zullen ‘nog vijf modellen’ in 2008 worden geïntroduceerd. Renault heeft drie merken: Dacia, Renault en RSM Samsung. Nissan heeft net als alle andere Japanse merken veel last van de verkoopmalaise op de thuismarkt. Het merk verkocht daar 721 duizend eenheden, zes procent minder dan in 2006. Nissan heeft ook het luxe merk Infiniti in zijn pakket, daarvan werden in 2007 bijna 152 duizend eenheden verkocht.

In Nederland verloren de merken Renault en Nissan op alle fronten marktaandeel, zowel bij de personenauto’s als de bestelwagens. Cumulatief ging de afzet van de alliantie van bijna 60.800 eenheden in 2006 naar 55.700 stuks in 2007. Vooral de personenauto’s van Renault deden het minder goed (minus vierduizend eenheden). Dacia zit daarentegen in de lift: van 780 stuks in 2006 naar 1907 in 2007.