Tata, dat in Genève opnieuw de show stal met de 'introductie' van de supergoedkope Nano, legt momenteel samen met zijn banken de laatste hand aan de financiering van de deal waarmee een paar miljard is gemoeid. Verkoper Ford heeft al eerder laten weten exclusief te onderhandelen met de Indiase gigant. Tata zou in Genève niet over deze zaak hebben willen praten om de aandacht niet af te leiden van de Nano. Beide partijen moeten nog een paar onderdelen van de overeenkomst invullen. Zo is nog niet beslist hoe en door wie de motoren voor Jaguar en Land Rover in de toekomst worden geleverd. Ook de rechten op de merken moeten goed geregeld worden, waarbij ongetwijfeld in het achterhoofd de ellende rond Rover en haar 'twee' Chinese eigenaren een rol speelt. Tata heeft al uitgebreid gesproken met het personeel van de fabrieken waar de beide Britse merken worden gemaakt en zou met die medewerkers overeenstemming hebben bereikt. Topman Ratan Tata heeft hen gerust gesteld met zijn nadrukkelijke toezegging dat hij de beide merken niet zal 'Indianiseren' en vooral Brits wil houden. Hij heeft daarmee inmiddels de nodige ervaring want zijn concern is ook eigenaar van het Brits-Nederlandse staalbedrijf Corus en van het ó zo Britse theemerk Tetley.
Jaguar en Land Rover naar Tata
In de internationale autowereld wordt nu algemeen aangenomen dat Jaguar en Land Rover definitief worden ingelijfd door het Indiase Tata. De Indiërs zouden nog een lening van drie miljard dollar zoeken. Tata zou twee miljard voor de luxe merken betale