'Seat rijp voor China'

Seat onderzoekt of het de Chinese markt kan betreden.

Dat heeft de topman van Seat, Erich Schmitt (ex-Audi), verklaard in de Duitse versie van Financial Times. Seat is een beetje het probleemmerk van de Volkswagen Groep en heeft problemen met zijn afzet cq winstgevendheid. Voor Seat is de vergroting van de afzet belangrijk. De directeur denkt dat het merk helemaal opnieuw in de markt gezet moet worden en dat daar wel een of twee modelgeneraties voor nodig zijn. In tien jaar moet Seat opnieuw gepositioneerd zijn. Schmitt wil de afzet verdubbelen naar achthonderdduizend eenheden in 2018. daarvoor moet Seat per jaar twee tot drie modellen uitbrengen. China is interessant voor Seat, denkt de directeur. Het land zou veranderen. “Vroeger was je iemand als je een auto had. Nu moet je de juiste auto hebben.”

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Sluit nu een gratis proefabonnement af

Bekijk de aanbieding

'Seat rijp voor China' - Automobielmanagement.nl

'Seat rijp voor China'

Seat onderzoekt of het de Chinese markt kan betreden.

Dat heeft de topman van Seat, Erich Schmitt (ex-Audi), verklaard in de Duitse versie van Financial Times. Seat is een beetje het probleemmerk van de Volkswagen Groep en heeft problemen met zijn afzet cq winstgevendheid. Voor Seat is de vergroting van de afzet belangrijk. De directeur denkt dat het merk helemaal opnieuw in de markt gezet moet worden en dat daar wel een of twee modelgeneraties voor nodig zijn. In tien jaar moet Seat opnieuw gepositioneerd zijn. Schmitt wil de afzet verdubbelen naar achthonderdduizend eenheden in 2018. daarvoor moet Seat per jaar twee tot drie modellen uitbrengen. China is interessant voor Seat, denkt de directeur. Het land zou veranderen. “Vroeger was je iemand als je een auto had. Nu moet je de juiste auto hebben.”

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Sluit nu een gratis proefabonnement af

Bekijk de aanbieding