Succesjaar voor BMW, marketingbaas vertrekt

Vooruitlopend op de presentatie van de jaarcijfers op 18 maart heeft BMW alvast bekendgemaakt dat het afgelopen jaar opnieuw een succes was. En marketingbaas Krause vertrekt naar Deutsche Bank.

De leveringen van BMW, Mini en Rolls-Royce zijn in opnieuw 2007 gestegen. De afzet nam met 9,2 procent toe tot ruim anderhalf miljoen eenheden (in 2006 nog 1,37 miljoen). BMW zegt dat bij die ontwikkelingen de maatregelen ter reductie van de CO2-emissie en het brandstofverbruik een ‘wezenlijke’ rol hebben gespeeld. Naast BMW worden nu ook een groot aantal Mini-modellen uitgerust met EfficientDynamics-systemen. Vorig jaar werden 7,7 procent meer BMWs verkocht en 18,5 procent meer Mini’s. Rolls-Royce verkocht een kwart meer auto’s. Voorts zal Ian Robertson (foto) per onmiddellijk de vervanger worden van Stefan Krause als BMW's topman voor marketing en sales. Krause (45) zat nog maar pas op die post maar wordt de chief financial officer van Deutsche Bank. Robertson (49) blijft ook ceo van Rolls-Royce tot een vervanger is gevonden. Meer over BMW en de jaarcijfer in AM6 van 28 maart.

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Sluit nu een gratis proefabonnement af

Bekijk de aanbieding

Succesjaar voor BMW, marketingbaas vertrekt - Automobielmanagement.nl

Succesjaar voor BMW, marketingbaas vertrekt

Vooruitlopend op de presentatie van de jaarcijfers op 18 maart heeft BMW alvast bekendgemaakt dat het afgelopen jaar opnieuw een succes was. En marketingbaas Krause vertrekt naar Deutsche Bank.

De leveringen van BMW, Mini en Rolls-Royce zijn in opnieuw 2007 gestegen. De afzet nam met 9,2 procent toe tot ruim anderhalf miljoen eenheden (in 2006 nog 1,37 miljoen). BMW zegt dat bij die ontwikkelingen de maatregelen ter reductie van de CO2-emissie en het brandstofverbruik een ‘wezenlijke’ rol hebben gespeeld. Naast BMW worden nu ook een groot aantal Mini-modellen uitgerust met EfficientDynamics-systemen. Vorig jaar werden 7,7 procent meer BMWs verkocht en 18,5 procent meer Mini’s. Rolls-Royce verkocht een kwart meer auto’s. Voorts zal Ian Robertson (foto) per onmiddellijk de vervanger worden van Stefan Krause als BMW's topman voor marketing en sales. Krause (45) zat nog maar pas op die post maar wordt de chief financial officer van Deutsche Bank. Robertson (49) blijft ook ceo van Rolls-Royce tot een vervanger is gevonden. Meer over BMW en de jaarcijfer in AM6 van 28 maart.

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Sluit nu een gratis proefabonnement af

Bekijk de aanbieding