Slechts zestienduizend BMW’s X6 voor wereldwijde export

Sinds begin dit jaar wordt nu ook de nieuwe X6 in Spartanburg gebouwd. De helft van de geplande productie blijft in de VS wat betekent dat de rest van de wereld het met zestienduizend stuks per jaar moet stellen.

Sinds begin dit jaar wordt nu ook de nieuwe X6 in Spartanburg gebouwd. De Duitsers weigeren halsstarrig aantallen te noemen over geplande productie of over beoogde verkopen. Maar uit de wandelgangen is bekend dat BMW erop rekent dat twintig procent van de fabriekscapaciteit naar de X6 gaat, oftewel 32 duizend exemplaren. De helft blijft vervolgens sowieso in de VS, de rest is dan voor wereldwijde export. Nederland zal in deze markt een kleine rol spelen, maar dat is geen wonder met een vanafprijs van 78 duizend euro. BMW heeft sinds de start bijna 3,4 miljard dollar in zijn Amerikaanse fabriek gepompt en zal tot 2012 nog eens 750 miljoen investeren. Daarmee zal de productiecapaciteit van Spartanburg in 2012 zijn verhoogd van 160 duizend naar 240 duizend exemplaren. De oppervlakte van de fabriek zal met zestig procent toenemen, terwijl er vijfhonderd nieuwe banen gecreëerd worden. Tot 2010 zal de Z4 nog in Amerika gebouwd worden maar dan zal de productie van de sportwagen naar Duitsland verhuizen om plaats te maken voor de bouw van de nieuwe X3. In 1992 besloot de BMW Group tot de bouw van de eerste fabriek buiten Duitsland. Met subsidie van de staat South Carolina werd grond aangekocht bij Spartanburg, in de buurt van het Amerikaanse hoofdkantoor van Michelin.

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Sluit nu een gratis proefabonnement af

Bekijk de aanbieding

Slechts zestienduizend BMW’s X6 voor wereldwijde export - Automobielmanagement.nl

Slechts zestienduizend BMW’s X6 voor wereldwijde export

Sinds begin dit jaar wordt nu ook de nieuwe X6 in Spartanburg gebouwd. De helft van de geplande productie blijft in de VS wat betekent dat de rest van de wereld het met zestienduizend stuks per jaar moet stellen.

Sinds begin dit jaar wordt nu ook de nieuwe X6 in Spartanburg gebouwd. De Duitsers weigeren halsstarrig aantallen te noemen over geplande productie of over beoogde verkopen. Maar uit de wandelgangen is bekend dat BMW erop rekent dat twintig procent van de fabriekscapaciteit naar de X6 gaat, oftewel 32 duizend exemplaren. De helft blijft vervolgens sowieso in de VS, de rest is dan voor wereldwijde export. Nederland zal in deze markt een kleine rol spelen, maar dat is geen wonder met een vanafprijs van 78 duizend euro. BMW heeft sinds de start bijna 3,4 miljard dollar in zijn Amerikaanse fabriek gepompt en zal tot 2012 nog eens 750 miljoen investeren. Daarmee zal de productiecapaciteit van Spartanburg in 2012 zijn verhoogd van 160 duizend naar 240 duizend exemplaren. De oppervlakte van de fabriek zal met zestig procent toenemen, terwijl er vijfhonderd nieuwe banen gecreëerd worden. Tot 2010 zal de Z4 nog in Amerika gebouwd worden maar dan zal de productie van de sportwagen naar Duitsland verhuizen om plaats te maken voor de bouw van de nieuwe X3. In 1992 besloot de BMW Group tot de bouw van de eerste fabriek buiten Duitsland. Met subsidie van de staat South Carolina werd grond aangekocht bij Spartanburg, in de buurt van het Amerikaanse hoofdkantoor van Michelin.

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Sluit nu een gratis proefabonnement af

Bekijk de aanbieding