In het eerste kwartaal heeft GM Europe zijn eigen record gebroken met een cumulatieve afzet van 572 duizend voertuigen, een stijging met achttienduizend voertuigen in vergelijking met het eerste kwartaal in 2007. De GM-merken behaalden een cumulatief marktaandeel van 9,6%.   Chevrolet deed het heel goed met een stijging van 101 duizend naar 131 duizend auto’s. De nieuwe Aveo is al de bestseller van Chevrolet Europe en wordt nu pas in veel markten geïntroduceerd. GM is er ‘gerust op’ dat de trend zich in de rest van het jaar zal doorzetten.   “De groei van het marktaandeel van bijna drie procent voor de GM-groep in Rusland en het 78 procent hogere volume in vergelijking met dezelfde periode vorig jaar, zijn opmerkelijke resultaten,” aldus vice-president Jonathan Browning. “In Rusland steeg het verkoopvolume van Chevrolet met zestig procent, die van Opel met honderdvijftig procent en die van Saab met 75 procent. Dankzij onze multimerkstrategie konden we in Rusland in het eerste kwartaal twee keer zo snel groeien als het marktgemiddelde.”   Opel/Vauxhall, goed voor 73 procent van het verkoopvolume van GM Europe, verkochten in het eerste kwartaal 418 duizend voertuigen. Het marktaandeel bedroeg daarmee zeven procent. De sterke resultaten in Rusland en verschillende Centraal-Europese markten zoals Polen, Bulgarije en Roemenië compenseerden een aanzienlijke terugval in de markten van Spanje en Italië.   Saab en Corvette deden het veel slechter dan in het eerste kwartaal van 2007, Saab ging zelfs 11,6 procent achteruit, Corvette zelfs dertig. Het verkoopvolume van Cadillac (Kroymans) nam weliswaar toe met dertien procent en dat van Hummer met 59 procent maar dat schiet in aantallen niet op. Het gaat namelijk respectievelijk om dertienhonderd auto’s (was elfhonderd) en zevenhonderd auto’s (was 450).