Verlies voor Volvo, moeder Ford wil resultaten

Ford mag het dan in het eerste kwartaal beter hebben gedaan dan verwacht, dochtermerk Volvo belandde verder in het moeras.

In het eerste kwartaal leed de Zweedse fabrikant bijna honderd miljoen euro verlies en liep de omzet terug van 3,9 miljard euro naar 3,7 miljard euro. Vorig jaar verdiende Volvo in de periode nog afgerond zestig miljoen euro, zo meldt autointernationaal.nl. De bedrijfseconomische verslechtering bij Volvo kan grotendeels worden verklaard door de problemen op de Amerikaanse markt. Het lukt het Zweedse merk aldaar vanwege de lage dollarstand niet of nauwelijks geld te verdienen aan de uitsluitend in Europa gebouwde auto’s. Tegelijkertijd loopt ook de afzet terug en niet alleen in de VS. In het eerste kwartaal van 2007 verkocht Volvo wereldwijd nog 128 duizend auto’s, maar dit jaar is er een terugval van maar liefst zeventien procent naar 106 duizend exemplaren. In Nederland ging Volvo van 6,8 duizend eenheden naar 6,3 duizend wat een daling in marktaandeel te zien gaf van 4,2 naar 3,8 procent. Volvo Cars heeft nu op zijn kop gekregen van de bazen van Ford en dient in het nu lopende kwartaal 116 duizend orders te realiseren. Om de verkopen een stimulans te geven, werd eerder deze maand de prijs van de C70 fors verlaagd en de uitrusting van de Executive uitvoeringen van de S80 en XC90 flink opgewaardeerd.

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Sluit nu een gratis proefabonnement af

Bekijk de aanbieding

Verlies voor Volvo, moeder Ford wil resultaten - Automobielmanagement.nl

Verlies voor Volvo, moeder Ford wil resultaten

Ford mag het dan in het eerste kwartaal beter hebben gedaan dan verwacht, dochtermerk Volvo belandde verder in het moeras.

In het eerste kwartaal leed de Zweedse fabrikant bijna honderd miljoen euro verlies en liep de omzet terug van 3,9 miljard euro naar 3,7 miljard euro. Vorig jaar verdiende Volvo in de periode nog afgerond zestig miljoen euro, zo meldt autointernationaal.nl. De bedrijfseconomische verslechtering bij Volvo kan grotendeels worden verklaard door de problemen op de Amerikaanse markt. Het lukt het Zweedse merk aldaar vanwege de lage dollarstand niet of nauwelijks geld te verdienen aan de uitsluitend in Europa gebouwde auto’s. Tegelijkertijd loopt ook de afzet terug en niet alleen in de VS. In het eerste kwartaal van 2007 verkocht Volvo wereldwijd nog 128 duizend auto’s, maar dit jaar is er een terugval van maar liefst zeventien procent naar 106 duizend exemplaren. In Nederland ging Volvo van 6,8 duizend eenheden naar 6,3 duizend wat een daling in marktaandeel te zien gaf van 4,2 naar 3,8 procent. Volvo Cars heeft nu op zijn kop gekregen van de bazen van Ford en dient in het nu lopende kwartaal 116 duizend orders te realiseren. Om de verkopen een stimulans te geven, werd eerder deze maand de prijs van de C70 fors verlaagd en de uitrusting van de Executive uitvoeringen van de S80 en XC90 flink opgewaardeerd.

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Sluit nu een gratis proefabonnement af

Bekijk de aanbieding