Duitse autofabrikanten zetten rem op adverteren

Eenderde van de autobouwers in Duitsland wil dit jaar minder uitgeven voor reclame dan in 2007.

De reclamebranche moet volgens een onderzoek van Nielsen Media Research dit jaar rekenen op ongeveer tien procent minder inkomsten uit autoreclames. Als positief geldt, aldus een bericht in reclamevakblad Adformatie, dat marktleider Volkswagen dit jaar stabiel wil blijven. In 2007 was VW goed voor 216 miljoen euro aan reclameopdrachten.   Achtergrond voor de zuinigheid is opmerkelijk genoeg de groei van de omzet in de autobranche. Die steeg in de eerste twee maanden van 2008 met ruim zeventien procent. Bedrijven kijken nu extra goed hoeveel geld er nodig is om de verkoop te stimuleren.  

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Sluit nu een gratis proefabonnement af

Bekijk de aanbieding

Duitse autofabrikanten zetten rem op adverteren - Automobielmanagement.nl

Duitse autofabrikanten zetten rem op adverteren

Eenderde van de autobouwers in Duitsland wil dit jaar minder uitgeven voor reclame dan in 2007.

De reclamebranche moet volgens een onderzoek van Nielsen Media Research dit jaar rekenen op ongeveer tien procent minder inkomsten uit autoreclames. Als positief geldt, aldus een bericht in reclamevakblad Adformatie, dat marktleider Volkswagen dit jaar stabiel wil blijven. In 2007 was VW goed voor 216 miljoen euro aan reclameopdrachten.   Achtergrond voor de zuinigheid is opmerkelijk genoeg de groei van de omzet in de autobranche. Die steeg in de eerste twee maanden van 2008 met ruim zeventien procent. Bedrijven kijken nu extra goed hoeveel geld er nodig is om de verkoop te stimuleren.  

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Sluit nu een gratis proefabonnement af

Bekijk de aanbieding