Naast Bolloré en Tata zullen nu ook remmenfabrikant Brembo, de Indiase ondernemersfamilie Marsiaj en Ferrari-erfgenaam Piero Ferrari in Pininfarina gaan participeren. De Italiaanse ontwerpfirma leed vorig jaar een verlies van circa 115 miljoen euro en wil met een financiële injectie van honderd miljoen euro de moeilijkheden te boven komen. Het aanteel van de familie Pininfarina zal van 55 procent afnemen tot dertig procent . Pininfarina kreeg eind vorig jaar al steun van de Franse Bolloré Group. De fabrikant van accu’s en Pininfarina hebben een 50/50-samenwerkingsverband opgericht voor de productie van een elektrische auto. Die zal worden uitgerust met de nieuwe lithiummetaalpolymer-accu en worden gebouwd door Pininfarina onder het Pininfarina-logo. De nieuwe auto moet vanaf 2010 in Europa, de VS en in Japan op de markt komen. De productiecapaciteit is afhankelijk van het aantal accu’s dat Bolloré kan maken in zijn fabrieken in Frankrijk en Canada maar er wordt gesproken over vijftienduizend auto’s per jaar. In april liet de Tata Group weten geïnteresseerd te zijn in een deelname in het Italiaanse bedrijf