GM-baas: niet alleen VS-merken hebben gewed op suv’s

Rick Wagoner heeft het opgenomen voor GM, Ford en Chrysler. Ook ‘buitenlandse merken’ hebben zwaar ingezet op het succes van de grote suv en pick-up.

"Zijn alleen de Amerikaanse merken stom? Dat dacht ik toch niet",  aldus Wagoner in Financial Times. Ook de Japanse merken hebben zwaar ingezet op de honger van de Amerikaanse consument naar grote suv’s en pick-ups. "Buitenlandse bedrijven (hij refereert duidelijk aan Toyota, red.) hebben miljarden geïnvesteerd in fabrieken voor pick-ups. Die kwamen net vijf minuten voor de klad erin kwam op stoom."  Volgens Wagoner zijn niet de strenge milieu-eisen de reden van de instortende verkoop van dit type auto’s maar de hoge brandstofprijzen. "Je moet erkennen dat de consument het hier voor het zeggen heeft … en wij reageren."

 

In de toekomst zal elektriciteit op verschillende manieren en in toenemende mate voor de aandrijving van auto’s zorgen, voorspelt de GM-baas. Zijn bedrijf is inmiddels vergevorderd met de ontwikkeling van de Chevrolet Volt. Die werkt volgens het principe van volledig elektrische aandrijving (plug-in) maar heeft ook een kleine (stationaire) hulpmotor die de accu’s onderweg kan laden.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Sluit nu een gratis proefabonnement af

Bekijk de aanbieding

GM-baas: niet alleen VS-merken hebben gewed op suv’s - Automobielmanagement.nl

GM-baas: niet alleen VS-merken hebben gewed op suv’s

Rick Wagoner heeft het opgenomen voor GM, Ford en Chrysler. Ook ‘buitenlandse merken’ hebben zwaar ingezet op het succes van de grote suv en pick-up.

"Zijn alleen de Amerikaanse merken stom? Dat dacht ik toch niet",  aldus Wagoner in Financial Times. Ook de Japanse merken hebben zwaar ingezet op de honger van de Amerikaanse consument naar grote suv’s en pick-ups. "Buitenlandse bedrijven (hij refereert duidelijk aan Toyota, red.) hebben miljarden geïnvesteerd in fabrieken voor pick-ups. Die kwamen net vijf minuten voor de klad erin kwam op stoom."  Volgens Wagoner zijn niet de strenge milieu-eisen de reden van de instortende verkoop van dit type auto’s maar de hoge brandstofprijzen. "Je moet erkennen dat de consument het hier voor het zeggen heeft … en wij reageren."

 

In de toekomst zal elektriciteit op verschillende manieren en in toenemende mate voor de aandrijving van auto’s zorgen, voorspelt de GM-baas. Zijn bedrijf is inmiddels vergevorderd met de ontwikkeling van de Chevrolet Volt. Die werkt volgens het principe van volledig elektrische aandrijving (plug-in) maar heeft ook een kleine (stationaire) hulpmotor die de accu’s onderweg kan laden.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Sluit nu een gratis proefabonnement af

Bekijk de aanbieding