Maruti is met 44 procent marktaandeel het best verkopende merk. Ver hier achter komen Tata en Mahindra respectievelijk als nummer twee en drie. Volgens JATO Dynamics heeft India een uitgesproken voorkeur voor kleine en goedkope auto’s. Alleen Hyundai als niet lokaal merk, speelt dan ook een bescheiden rol in dit proces. Volkswagen en Toyota hebben verregaande plannen om in India een serieuze speler te worden. Beiden zetten zij in op tien procent van de personenautomarkt. Maar ook bestaande spelers als Fiat die een samenwerkingsverband met Tata heeft laten stevige groeicijfers zien, evenals Skoda waarvan de Fabia hoge ogen scoort. Mahindra en Renault werken eveneens samen en liet bijzonder hoge groeicijfers zien.

Het best verkochte model in India over de eerste zes maanden is de Maruti Alto met 134.500 stuks gevolgd door de Maruti Swift en de Wagon R met respectievelijk 70.057 en 64.338 stuks.

Alhoewel de kleine en goedkope auto’s echt uitstekend doen is de SUV er waanzinnig populair, maar liefst 110.085 gingen de showroom uit.