De Duitse automaker bevestigde wel de verwachting dat de jaarwinst duidelijk positief zal zijn. Op 18 maart zal de automaker de volledige jaarcijfers publiceren. BMW realiseerde in 2008 een omzet van 53,2 miljard euro, vergeleken met 56 miljard in 2007. BMW verkocht in 2008 1,44 miljoen auto’s, 4,3 procent minder dan in 2007. Van het merk BMW werden 1,2 miljoen auto’s verkocht, ofwel 5,8 procent minder dan in 2007. BMW blijft daarmee wel het best verkochte premium-merk in 2008. De nummer twee is Mercedes-Benz, waarvan Daimler er in 2008 1,12 miljoen verkocht, 5,4 procent minder dan in 2007. Het aandeel BMW noteert vrijdagochtend (6 febr.) op de beurs in Frankfurt ruim 7 procent hoger, bij een vrijwel gelijkblijvende tot ietsje positieve beursindex.

(bron: Dow Jones Nieuwsdienst)

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Sluit nu een gratis proefabonnement af

Bekijk de aanbieding