Mercedes CLK-Cabrio als laatste voertuig Karmann

Bij cabriospecialist Karmann is vandaag rond het middaguur de laatste auto van de band gerold. Het ging om een Mercedes CLK-Cabrio.

Karmann vroeg begin april uitstel van betaling aan, als gevolg van de mondiaal sterk teruggelopen vraag naar nieuwe auto’s en de hoge sociale lasten. In september 2008 sloot het bedrijf, in het kader van een sanering, een deal met de vakbonden. Maar aan de daaruit voortvloeiende sociale verplichtingen kon de onderneming niet langer voldoen.

Karmann herbergt een traditie van meer dan honderd jaar jaar auto’s bouwen. Overigens gaan de andere takken van de onderneming gaan gewoon door (systemen voor cabriodaken, voertuigontwikkeling, machinebouw). In een andere Karmann-autofabriek, in Rheine, verliet eind februari al de laatste cabrio de productiehal. Op dit moment werken er nog tweeduizend mensen bij het Duitse bedrijf.

De curator zoekt naar alternatieve klanten om de fabriek in Osnabrück in leven te houden. Daarbij is de hoop onder meer op de bouw van elektrische auto’s gevestigd. Karmann heeft een reeks modellen op zijn curriculum vitae staan. Opdrachtgevers waren onder anderen Volkswagen, Porsche, BMW, Mercedes, Ford en Renault.

Mercedes CLK-Cabrio als laatste voertuig Karmann - Automobielmanagement.nl

Mercedes CLK-Cabrio als laatste voertuig Karmann

Bij cabriospecialist Karmann is vandaag rond het middaguur de laatste auto van de band gerold. Het ging om een Mercedes CLK-Cabrio.

Karmann vroeg begin april uitstel van betaling aan, als gevolg van de mondiaal sterk teruggelopen vraag naar nieuwe auto’s en de hoge sociale lasten. In september 2008 sloot het bedrijf, in het kader van een sanering, een deal met de vakbonden. Maar aan de daaruit voortvloeiende sociale verplichtingen kon de onderneming niet langer voldoen.

Karmann herbergt een traditie van meer dan honderd jaar jaar auto’s bouwen. Overigens gaan de andere takken van de onderneming gaan gewoon door (systemen voor cabriodaken, voertuigontwikkeling, machinebouw). In een andere Karmann-autofabriek, in Rheine, verliet eind februari al de laatste cabrio de productiehal. Op dit moment werken er nog tweeduizend mensen bij het Duitse bedrijf.

De curator zoekt naar alternatieve klanten om de fabriek in Osnabrück in leven te houden. Daarbij is de hoop onder meer op de bouw van elektrische auto’s gevestigd. Karmann heeft een reeks modellen op zijn curriculum vitae staan. Opdrachtgevers waren onder anderen Volkswagen, Porsche, BMW, Mercedes, Ford en Renault.