Chrysler, dat in mei faillissement heeft aangevraagd en inmiddels werkt aan de samenwerking met Fiat, had de supersportwagen aanvankelijk in de etalage gezet voor slechts tien miljoen dollar. Volgens ingewijden was er een geïnteresseerde partij, die vijf miljoen bood, maar uiteindelijk de financiering niet rond heeft gekregen. Met de aankondiging dat de Connor-fabriek de Viper SRT10 zal blijven bouwen (de Viper wordt daar sinds 1995 geproduceerd) heeft Chrysler duidelijk gemaakt niet meer op zoek te zijn naar een koper.
De Viper werd in 1989 als concept car in Detroit gelanceerd als tegenhanger van de Ford Cobra. In mei 1990 werd het groene licht gegeven voor de productieversie, die zou worden uitgerust met een aluminium V10. De honderden miljoenen dollars voor de ontwikkeling van de auto en de V10 werden aanvankelijk door Bob Lutz ‘verstopt’ in het minivanprogramma.

Nu Chrysler van gedachten is veranderd, houden 115 werknemers hun baan en blijft de fabriek in gebruik.
Met de Viper verdiende Chrysler LLC in 2008 zestien miljoen dollar. Er werden 1545 auto’s en motoren gebouwd. Dit jaar zijn er slechts 120 Vipers gebouwd. De fabriek heeft een capaciteit van acht auto’s per dag in een enkele ploegendienst van veertig uur per week. In totaal zijn er sinds 1992 zo’n 25 duizend Vipers gebouwd.