Topman Reithofer van BMW zegt in Financial Times dat het besluit tot gevolg heeft dat er zal worden geïnvesteerd in extra personeel en in uitbreiding van de fabriek, die nu in de buurt zit van zijn maximale capaciteit van 200-220 duizend eenheden. Concepten van de nieuwe Mini coupé en (waarschijnlijk) een speedster laat Mini zien op de IAA van Frankfurt deze maand. "Beide nieuwe modellen zullen in Oxford worden gebouwd", aldus Reithofer. De Cowley-fabriek bij Oxford biedt nu werk aan 3,5 duizend medewerkers en is een van de grootste autofabrieken van Engeland. De toevoeging van de productie zou waarschijnlijk een tweede productielijn nodig maken waarvoor ‘duizenden’ medewerkers nodig zullen zijn.
In februari van dit jaar ontsloeg BMW nog 850 tijdelijke krachten in de fabriek, wat toen tot boosheid bij de vakbonden leidde. Maar sindsdien is de verkoop van Mini’s gestegen, dankzij de stijgende vraag naar kleinere, zuinigere, auto’s. BMW heeft inmiddels de meesten van de ontslagen medewerkers weer terug aangenomen. Mini zal ook een kleine suv (Countryman) in zijn gamma krijgen maar die wordt gebouwd bij Magna Steyr in Graz in Oostenrijk.