Toyota stelt verkoopverwachtingen 2009 positief bij

Toyota Motor Corporation heeft zijn verkoopverwachtingen voor het kalenderjaar 2009 (31 maart-1 april) met drie procent verhoogd tot 6,7 miljoen auto’s.

Dit rapporteerde de Japanse krant Tokyo Shimbun afgelopen zaterdag. De grootste autofabrikant ter wereld zal voor dezelfde periode ook zijn productie wereldwijd verhogen met acht procent naar 6,45 miljoen voertuigen. Dat laatste is volgens de krant mogelijk dank zij de invloed van subsidies van overheden en belastingvoordelen voor nieuwe, zuinige auto’s. Toyota heeft eveneens te maken gehad met een daling in de omzetten, maar de thuismarkt is onlangs weer in de lift gekomen, met een stijging van negen procent in augustus ten opzichte van augustus 2008.

In april ging in Japan, als onderdeel van het grootste stimuleringsprogramma ooit, een subsidieregeling van start voor het omruilen van een oudere auto voor één met een lage emissie. Toyota heeft de nieuwe regering in Japan gevraagd om de beëindigingsdatum van deze subsidies twee jaar uit te stellen: tot maart 2012. Woordvoerder Guido Roozekrans van Toyota-importeur Louwman & Parqui  zei desgevraagd dat de fabriek noch TMC de verwachtingen niet kan bevestigen en vermoedt dat het gaat om schattingen van marktanalisten.
Toyota is in ons land Volkswagen net voorbij. Roozekrans: "Het is kielekiele. Maar zoals we al eerder hebben gezegd, het is niet ons doel perse op nummer één te eindigen, al het dat natuurlijk wel leuk. Wij blijven erbij dat een eerste positie op het gebied van  klanttevredenheid ons hoogste doel is en ook dat onze dealers goed zaken moeten kunnen doen."

Toyota stelt verkoopverwachtingen 2009 positief bij - Automobielmanagement.nl

Toyota stelt verkoopverwachtingen 2009 positief bij

Toyota Motor Corporation heeft zijn verkoopverwachtingen voor het kalenderjaar 2009 (31 maart-1 april) met drie procent verhoogd tot 6,7 miljoen auto’s.

Dit rapporteerde de Japanse krant Tokyo Shimbun afgelopen zaterdag. De grootste autofabrikant ter wereld zal voor dezelfde periode ook zijn productie wereldwijd verhogen met acht procent naar 6,45 miljoen voertuigen. Dat laatste is volgens de krant mogelijk dank zij de invloed van subsidies van overheden en belastingvoordelen voor nieuwe, zuinige auto’s. Toyota heeft eveneens te maken gehad met een daling in de omzetten, maar de thuismarkt is onlangs weer in de lift gekomen, met een stijging van negen procent in augustus ten opzichte van augustus 2008.

In april ging in Japan, als onderdeel van het grootste stimuleringsprogramma ooit, een subsidieregeling van start voor het omruilen van een oudere auto voor één met een lage emissie. Toyota heeft de nieuwe regering in Japan gevraagd om de beëindigingsdatum van deze subsidies twee jaar uit te stellen: tot maart 2012. Woordvoerder Guido Roozekrans van Toyota-importeur Louwman & Parqui  zei desgevraagd dat de fabriek noch TMC de verwachtingen niet kan bevestigen en vermoedt dat het gaat om schattingen van marktanalisten.
Toyota is in ons land Volkswagen net voorbij. Roozekrans: "Het is kielekiele. Maar zoals we al eerder hebben gezegd, het is niet ons doel perse op nummer één te eindigen, al het dat natuurlijk wel leuk. Wij blijven erbij dat een eerste positie op het gebied van  klanttevredenheid ons hoogste doel is en ook dat onze dealers goed zaken moeten kunnen doen."