Victor Muller wil oude Saab-klanten terughalen

Victor Muller van Spyker wil voor Saab geen nieuwe klanten zoeken maar die klanten die Saab in de tijd verloren is weer terughalen.

Victor Muller noemt in Financial Times twee Duitse merken als voorbeeld. "Wat is er met Porsche gebeurd? Hoe kan een kleine autofabrikant die in de jaren tachtig op de rand van de afgrond stond nu honderdduizend auto’s per jaar bouwen en veel winst maken? Waar was Audi vijftien jaar geleden? Die verkoopt nu een miljoen auto’s."

 

Muller wil niet op zoek naar nieuwe klanten. "We hoeven alleen maar die klanten die Saab verloren is weer voor ons winnen", aldus Muller. GM zou ervoor gezorgd hebben dat door gebrekkige kwaliteit vele klanten bij Saab zijn weggelopen. Bovendien heeft het merk aan imago ingeboet door de grootschalige met Opel geïntegreerde ontwikkeling en productie.

 

Auto-experts rekenen erop dat Saab moet  inkrpimpen om gezond te worden. Een bescherming tegen banenverlies is er niet. "Maar de kans op nieuwe banen is veel groter dan de kans op ontslagen", stelt de neiwue eigenaar. In Trollhättan moeten binnen afzienbare tijd weer honderdduizend auto’s per jaar van de band rollen.

Reacties

Dhr. Muller is de held … echter wordt er over Spyker ook al jaren geroepen ‘Kijk naar Ferrari etc ‘ Maar volgens mij is Spyker alleen maar minder gaan verkopen en staat het er financieel gewoon heel slecht voor. Wel veel respect voor deze meneer ….die het elke x voorelkaar krijgt om een hoop mensen bij de Neus te nemen

Geplaatst door: Arie op

Goed plan, niet alleen vroegere Saab rijders terug halen maar ook eens naar de door de Kroymans gang afgeserveerde dealers kijken, sommigen hebben nog steeds een klantenbestand dat de moeite waard is.

Geplaatst door: derk op
Victor Muller wil oude Saab-klanten terughalen - Automobielmanagement.nl

Victor Muller wil oude Saab-klanten terughalen

Victor Muller van Spyker wil voor Saab geen nieuwe klanten zoeken maar die klanten die Saab in de tijd verloren is weer terughalen.

Victor Muller noemt in Financial Times twee Duitse merken als voorbeeld. "Wat is er met Porsche gebeurd? Hoe kan een kleine autofabrikant die in de jaren tachtig op de rand van de afgrond stond nu honderdduizend auto’s per jaar bouwen en veel winst maken? Waar was Audi vijftien jaar geleden? Die verkoopt nu een miljoen auto’s."

 

Muller wil niet op zoek naar nieuwe klanten. "We hoeven alleen maar die klanten die Saab verloren is weer voor ons winnen", aldus Muller. GM zou ervoor gezorgd hebben dat door gebrekkige kwaliteit vele klanten bij Saab zijn weggelopen. Bovendien heeft het merk aan imago ingeboet door de grootschalige met Opel geïntegreerde ontwikkeling en productie.

 

Auto-experts rekenen erop dat Saab moet  inkrpimpen om gezond te worden. Een bescherming tegen banenverlies is er niet. "Maar de kans op nieuwe banen is veel groter dan de kans op ontslagen", stelt de neiwue eigenaar. In Trollhättan moeten binnen afzienbare tijd weer honderdduizend auto’s per jaar van de band rollen.

Reacties

Dhr. Muller is de held … echter wordt er over Spyker ook al jaren geroepen ‘Kijk naar Ferrari etc ‘ Maar volgens mij is Spyker alleen maar minder gaan verkopen en staat het er financieel gewoon heel slecht voor. Wel veel respect voor deze meneer ….die het elke x voorelkaar krijgt om een hoop mensen bij de Neus te nemen

Geplaatst door: Arie op

Goed plan, niet alleen vroegere Saab rijders terug halen maar ook eens naar de door de Kroymans gang afgeserveerde dealers kijken, sommigen hebben nog steeds een klantenbestand dat de moeite waard is.

Geplaatst door: derk op