Dat heeft Muller zelf laten weten in een interview met de Zweedse krant Svenska Dagbladet.

Muller erkende in het interview nog een flink gat in de begroting te hebben. "Maar er zijn nog veel mogelijkheden om het benodigde geld bij elkaar te krijgen. We hebben nog een half jaar de tijd", aldus de Spyker topman. In totaal zou het gaan om een bedrag van 25 miljoen dollar. Spyker heeft Saab van General Motors kunnen overnemen op voorwaarde dat er 74 miljoen dollar cash betaald wordt. De rest (326 miljoen dollar) krijgen de Amerikanen in de vorm van aandelen  in de nieuw te vormen onderneming, Saab Spyker Automobiles. Muller heeft echter de verplichting om General Motors binnen zes jaar uit te kopen.

In Zweden, maar ook elders, bestaat twijfel  over de financieringscapaciteiten van Spyker c.q. Muller. De overname van Saab is voor een belangrijk deel gebaseerd op een lening van 440 miljoen euro van de Europese Investeringsbank maar dat bedrag moet natuurlijk wel afgelost worden. Muller erkent dat als de lening niet wordt toegekend, de hele overname van Saab op de tocht komt te staan. De Zweedse regering zou garant moeten staan voor het krediet, maar de minister van economische zaken Maud Olofsson liet gisteren vanuit Stockholm weten dat er "nog enige puzzelstukjes ontbreken" en dat zij daarom haar handtekening onder de garantiestelling nog niet kan zetten.

De Zweedse gereserveerdheid kan niet los worden gezien van de houding van Muller tegenover de pers. De topman van Spyker is van mening dat het niemand ene moer aangaat wie zijn geldschieters zijn en daar moet je in Zweden niet mee aankomen. Dat land is nog net wat democratischer en maatschappelijk egaler dan Nederland dus de haren zijn bij de lokale pers direct overeind gaat staan. Inmiddels is bij Zweedse journalisten ook duidelijk geworden wat voor vlees zij met Vladimir Antonov in de kuip hebben: een omstreden investeerder c.q. bankier die vanwege schimmige transacties bij de FBI op de zwarte lijst staat. Deze meneer is officieel door Muller buiten de deur gezet maar niemand weet of Antonov achter schermen bij Spyker toch nog steeds een rol speelt.

Officieel zou Vladimir Antonov, die twee jaar geleden Spyker via een kapitaalinjectie overeind heeft weten te houden, zijn uitgekocht. Maar hij zal een hoge prijs geëist hebben voor zijn vertrek. Voor Muller wegen deze kosten klaarblijkelijk op tegen de baten: hij heeft van Spyker een beurslieveling weten te maken en zijn automerk in de kijker weten te spelen bij investeerders. Analisten gaan er dan ook vanuit dat uit deze hoek de ontbrekende financiering van het overnamebedrag voor Saab zal komen. Muller geeft zelf toe benaderd te zijn door verschillende investeerders die de ontbrekende 25 miljoen dollar voor de aanbetaling willen financieren. De Spyker-topman zegt desgevraagd dat hij nog niet is ingegaan op het aanbod van de investeerders. (Svenksa Dagbladet / autointernationaal.nl)