In totaal zijn vorige maand 11.919 BMW’s en Mini’s verkocht. Daarmee is voor het eerst de drempel van tienduizend auto’s per maand overschreden. Met 1705 verkochte exemplaren scoorde ook BMW’s vlaggenschip – de 7-serie – goed op de Chinese markt, 

In heel 2009 verkochten de Duitsers in China 90.536 exemplaren, 37,5 procent meer dan het jaar ervoor. Niet alleen de verkopen in China nemen toe, maar ook de productie. Sinds 2003 bouwen de Duitsers in de Shenyangfabriek samen met joint-venturepartner Brilliance de 3- en 5-serie voor de lokale markt. In 2003 rolden daar 41 duizend exemplaren van de band; vorig jaar waren dat er 100 duizend. Intussen worden Azië en het Midden-Oosten steeds belangrijker voor de BMW Groep, gezien het aanteel van veertien procent. Noord-Amerika is goed voor 21 procent, Europa voor 59 procent.

BMW zette in 1981 voet op de Aziatische markt, toen het een verkoopkantoor opende in Japan. Daar is het merk nu marktleider in het premium segment.