BMW noteert sterke groei in China

Het nieuwe jaar is goed gestart voor de BMW Groep met in januari een plus van 122 procent in China.

In totaal zijn bijna twaalfduizend BMW’s en Mini’s verkocht, waarmee voor ’t eerst de drempel van tienduizend auto’s per maand is overschreden.

Ook de 7-Serie scoorde die maand met zeventienhonderd exemplaren goed op de Chinese markt, de grootste markt voor het vlaggenschip van BMW. In 2009 verkochten de Duitsers ruim negentigduizend exemplaren, dat was 37,5 procent meer dan het jaar ervoor. Niet alleen de verkopen in China nemen toe maar ook de productie. Sinds 2003 worden in de Shenyang-fabriek samen met joint-venturepartner Brilliance de 3- en 5- serie gebouwd voor de lokale markt. In 2003 rolden daar 41 duizend exemplaren van de band en vorig jaren waren dat er honderdduizend.

Intussen worden Azië en het Midden-Oosten steeds belangrijker voor de groep met een aanteel van veertien procent, terwijl 21 procent voor rekening komt van Noord-Amerika en 59 procent voor Europa. BMW zette voor het eerst voet op de Aziatische markt in 1981, met de opening van een verkoopkantoor in Japan, waar het merk nu marktleider is in het premium segment.

BMW noteert sterke groei in China - Automobielmanagement.nl

BMW noteert sterke groei in China

Het nieuwe jaar is goed gestart voor de BMW Groep met in januari een plus van 122 procent in China.

In totaal zijn bijna twaalfduizend BMW’s en Mini’s verkocht, waarmee voor ’t eerst de drempel van tienduizend auto’s per maand is overschreden.

Ook de 7-Serie scoorde die maand met zeventienhonderd exemplaren goed op de Chinese markt, de grootste markt voor het vlaggenschip van BMW. In 2009 verkochten de Duitsers ruim negentigduizend exemplaren, dat was 37,5 procent meer dan het jaar ervoor. Niet alleen de verkopen in China nemen toe maar ook de productie. Sinds 2003 worden in de Shenyang-fabriek samen met joint-venturepartner Brilliance de 3- en 5- serie gebouwd voor de lokale markt. In 2003 rolden daar 41 duizend exemplaren van de band en vorig jaren waren dat er honderdduizend.

Intussen worden Azië en het Midden-Oosten steeds belangrijker voor de groep met een aanteel van veertien procent, terwijl 21 procent voor rekening komt van Noord-Amerika en 59 procent voor Europa. BMW zette voor het eerst voet op de Aziatische markt in 1981, met de opening van een verkoopkantoor in Japan, waar het merk nu marktleider is in het premium segment.