In totaal ging het om 315.614 voertuigen. De groei is volgens BMW te danken aan alle merken van de groep (naast BMW ook Mini en Rolls-Royce). Vooral in China ging het buitengewoon goed met de verkoop. BMW rekent dit jaar op meer dan 1,3 miljoen verkochte auto’s. Met name de nieuwe 5-serie moet daaraan bijdragen.

Overigens speelde BMW met de drie merken samen In Nederland in de periode januari-maart bijna quitte ten opzichte van Q1 in 2009: 4.763 nu, 4.783 toen). Als merk boette BMW behoorlijk in (ruim driehonderd registraties minder, vooral door de tanedne 1- en 3-serie), maar de groei bij Mini zorgde voor voldoende compensatie.

Op mondiaal niveau deden ook Audi en Daimler, de Duitse premiumconcurrenten van BMW, goede zaken in het eerste kwartaal van 2010. De fabrikant van Mercedes-Benz, Maybach en Smart verkocht 10,8 procent meer auto’s. Bij Audi gingen de verkopen met 26 procent omhoog.