Ferrari populair in China

Ferrari leverde over 2009 zo’n 200 auto’s in China. Bijna de helft daarvan (44 procent) ging naar vrouwelijke kopers.

Het koopaandeel  van vrouwen in China komt daarmee op 20 procent, een groot verschil met de wereldwijde vijf procent.

Ferrari verkocht afgelopen jaar in totaal 6.500 auto’s. Hiervan gingen er 150 naar Honkong, 50 naar Taiwan en 220 naar China. De Verenigde Staten blijft de grootste afzetmarkt, maar de Chinese automarkt zal naar verwachting tot 400 afleveringen groeien. 

Op het moment telt China tussen de 400- en 500 duizend miljonairs, waarvan er dus zo’n 200 een Ferrari aanschaffen.  "Het aantal Chinese miljonairs neemt nog steeds toe, dus groeit de afzet van onze auto’s mee." aldus Ferrari topman Amedeo Felisa.

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Sluit nu een gratis proefabonnement af

Bekijk de aanbieding

Ferrari populair in China - Automobielmanagement.nl

Ferrari populair in China

Ferrari leverde over 2009 zo’n 200 auto’s in China. Bijna de helft daarvan (44 procent) ging naar vrouwelijke kopers.

Het koopaandeel  van vrouwen in China komt daarmee op 20 procent, een groot verschil met de wereldwijde vijf procent.

Ferrari verkocht afgelopen jaar in totaal 6.500 auto’s. Hiervan gingen er 150 naar Honkong, 50 naar Taiwan en 220 naar China. De Verenigde Staten blijft de grootste afzetmarkt, maar de Chinese automarkt zal naar verwachting tot 400 afleveringen groeien. 

Op het moment telt China tussen de 400- en 500 duizend miljonairs, waarvan er dus zo’n 200 een Ferrari aanschaffen.  "Het aantal Chinese miljonairs neemt nog steeds toe, dus groeit de afzet van onze auto’s mee." aldus Ferrari topman Amedeo Felisa.

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Sluit nu een gratis proefabonnement af

Bekijk de aanbieding