Mahindra koopt helft van Indiase GM-partner Reva

General Motors lijkt de ontwikkeling van een elektrische auto voor Azië alleen te moeten gaan doen. Want GM’s partner Reva Electric Car heeft een aandeel van 55 procent van zichzelf verkocht aan het Indiase Mahindra & Mahindra.

Mahindra & Mahindra is de grootste fabrikant van suv’s in India en het bedrijf heeft bekendgemaakt dat het een aandeel van 55 procent heeft verworven in Reva uit Bangalore in Zuid-India. Reva is een van de grootste producenten van elektrische bedrijfswagens van de wereld. GM was al bezig met de ontwikkeling van een elektrische versie van de Chevrolet Spark samen met Reva. Maar de Amerikanen overwegen nu daarmee te stoppen. ‘Het kan zijn dat we stoppen met het programma van de elektrische Spark met Reva en dat we ons eigen ev-programma doorzetten’, aldus General Motors in Financial Times. GM heeft vorig jaar een samenwerking met Reva opgestart. De Indiase firma zou voor de technologie voor de batterij, de elektromotor en het bijbehorende managementsysteem zorgen.

 

De kleine elektrische auto’s van Reva worden in 24 landen op de wereld verkocht. Het bedrijf heeft 3,5 duizend eenheden verkocht en bouwt nu een fabriek in Bangalore waar er jaarlijks dertigduizend gemaakt kunnen worden. Het mislopen van de samenwerking tussen GM en Reva is typerend voor de zeer competitieve markt in India waar joint ventures tussen de nationale en buitenlandse fabrikanten heel snel veranderen. Vorige maand hebben Mahindra en Renault een einde gemaakt aan een samenwerking die ten doel had de Dacia Logan sedan te verkopen na tegenvallende resultaten.

Mahindra koopt helft van Indiase GM-partner Reva - Automobielmanagement.nl

Mahindra koopt helft van Indiase GM-partner Reva

General Motors lijkt de ontwikkeling van een elektrische auto voor Azië alleen te moeten gaan doen. Want GM’s partner Reva Electric Car heeft een aandeel van 55 procent van zichzelf verkocht aan het Indiase Mahindra & Mahindra.

Mahindra & Mahindra is de grootste fabrikant van suv’s in India en het bedrijf heeft bekendgemaakt dat het een aandeel van 55 procent heeft verworven in Reva uit Bangalore in Zuid-India. Reva is een van de grootste producenten van elektrische bedrijfswagens van de wereld. GM was al bezig met de ontwikkeling van een elektrische versie van de Chevrolet Spark samen met Reva. Maar de Amerikanen overwegen nu daarmee te stoppen. ‘Het kan zijn dat we stoppen met het programma van de elektrische Spark met Reva en dat we ons eigen ev-programma doorzetten’, aldus General Motors in Financial Times. GM heeft vorig jaar een samenwerking met Reva opgestart. De Indiase firma zou voor de technologie voor de batterij, de elektromotor en het bijbehorende managementsysteem zorgen.

 

De kleine elektrische auto’s van Reva worden in 24 landen op de wereld verkocht. Het bedrijf heeft 3,5 duizend eenheden verkocht en bouwt nu een fabriek in Bangalore waar er jaarlijks dertigduizend gemaakt kunnen worden. Het mislopen van de samenwerking tussen GM en Reva is typerend voor de zeer competitieve markt in India waar joint ventures tussen de nationale en buitenlandse fabrikanten heel snel veranderen. Vorige maand hebben Mahindra en Renault een einde gemaakt aan een samenwerking die ten doel had de Dacia Logan sedan te verkopen na tegenvallende resultaten.