Voor het huidige, tweede kwartaal voorziet het concern dan ook een uit dubbele cijfers bestaand groeipercentage. Het moederconcern van Mercedes-Benz bracht vorige maand 101.400 nieuwe auto’s aan de man; een stijging van 17,5 procent vergeleken met mei vorig jaar. De toename kwam vooral door een aanhoudende vraag vanuit China en sterke verkoopcijfers van de duurdere modellen E- en S-klasse.
In Duitsland zakten de verkopen van Mercedes-Benz in mei met 3,5 procent tot 24.700 stuks. In Nederland bracht het merk afgelopen maand 1.011 auto’s aan de man. Dat waren er duidelijk minder dan het registratieaantal van Audi en BMW, maar wel een toename van 36 procent ten opzicht van mei 2009. De markt als geheel pluste afgerond 20 procent. Bij ons zijn niet alleen de E-klasse veel gevraagd, ook de A/B-klasse deed het in mei prima.
Bij dochterbedrijf Smart gingen de zaken vorige maand minder. Wereldwijd werden 9.300 van de kleine stadsautootjes verkocht, een afname van 15,2 procent. In Nederland was er een plus van ruim 50 procent, maar op jaarbasis ging de Fortwo ondanks de toegenomen aandacht voor kleine, zuinige auto’s 17 procent minder vaak over de toonbank.