Over de eerste zes maanden van dit jaar schaften 35.938 Duitsers een Hyundai aan en 35.410 een Toyota, meldt de website autointernationaal. Hyundai ging overigens dit jaar flink terug in verkoop, als gevolg van de beëindigde slooppremie: – 35,5 procent. De teruggang was echter minder groot dan bij Toyota, dat in 2010 zwaar te lijden had onder negatieve publiciteit en terugroepacties.

Volgens topman Werner H. Frey van Hyundai Duitsland heeft de sponsoring van het WK flink bijgedragen aan de naamsbekendheid van zijn merk. Ook zou de Duitse consument vallen voor de garantieperiode van vijf jaar op de i30/i30CW en iX35.

Wat de overige Aziatische merken betreft: Nissan (inclusief premiumdochter Infiniti) behaalde het brons (30.302 auto’s). Daarna volgen Mazda (24.433), Suzuki (18.248), Kia (17.829), Honda (17.302), Mitsubishi (10.737), Subaru (3.303) en Daihatsu (2.629).