De Fransen komen uit op een nettowinst van 823 miljoen euro, terwijl over dezelfde periode vorig jaar nog 2,7 miljard verlies geleden werd. De omzet ging met iets meer dan 23 procent omhoog naar 19,67 miljard euro. Gezien de onzekere economische situatie blijft ook Renault voorzichtig bij de voorspelling van de resultaten voor het hele jaar.

Renault kon over de hele zes maanden gezien bijna 21 procent meer auto’s verkopen. De fabrikant tekent daarbij aan dat de verkopen in de maand juni juist 1 procent lager zijn uitgekomen. Dat beeld komt overeen met de ontwikkelingen bij de grote Franse concurrent Peugeot-Citroën. Beide bedrijven schrijven dat onder meer toe aan het afbouwen van de slooppremie in Frankrijk zelf. Die thuismarkt is voor Renault, Peugeot en Citroën nog steeds relatief van groot belang. Toch is er voor de Renault-groep een lichtpuntje: de verkopen van de low-cost Dacia bleven ook in juni dubbel zo hoog als een jaar geleden.