Jaguar en Land Rover geven Tata zetje in rug

Uitstekende verkopen bij de Britse dochters Jaguar en Land Rover hebben het Indiase autobedrijf Tata Motors het afgelopen kwartaal een duidelijk zetje in de rug gegeven. Tata Motors kon de kwartaalomzet met ruim 64 procent opvoeren naar omgerekend 4,4 miljard euro. De netto winst kwam uit op 325 miljoen euro vergeleken bij een verlies van 52 miljoen een jaar geleden.

Jaguar Land Rover verkocht in het tweede kwartaal van dit jaar wereldwijd 57 duizend auto’s, zestig procent meer op jaarbasis. In China konden de dure Britse merken de omzet verdubbelen. De goede resultaten zijn vooral te danken aan Land Rover en daarnaast aan de introductie van de Jaguar XL. Die successen leiden er nu wel toe dat Jaguar Land Rover problemen ondervindt bij de levering van motoren. Die komen voor beide merken nog altijd van Ford, de vroegere eigenaar van de Britse merken. "We proberen de flessehals uit de toevoer van motoren weg te nemen en zijn met onze leveranciers aan het praten over het opvoeren van de productie",  aldus ceo Carl-Peter Forster van Tata Motors bij een toelichting op de kwartaalcijfers. Forster werkte eerder bij BMW, Opel en GM Europe.

 

 

 

Jaguar en Land Rover geven Tata zetje in rug - Automobielmanagement.nl

Jaguar en Land Rover geven Tata zetje in rug

Uitstekende verkopen bij de Britse dochters Jaguar en Land Rover hebben het Indiase autobedrijf Tata Motors het afgelopen kwartaal een duidelijk zetje in de rug gegeven. Tata Motors kon de kwartaalomzet met ruim 64 procent opvoeren naar omgerekend 4,4 miljard euro. De netto winst kwam uit op 325 miljoen euro vergeleken bij een verlies van 52 miljoen een jaar geleden.

Jaguar Land Rover verkocht in het tweede kwartaal van dit jaar wereldwijd 57 duizend auto’s, zestig procent meer op jaarbasis. In China konden de dure Britse merken de omzet verdubbelen. De goede resultaten zijn vooral te danken aan Land Rover en daarnaast aan de introductie van de Jaguar XL. Die successen leiden er nu wel toe dat Jaguar Land Rover problemen ondervindt bij de levering van motoren. Die komen voor beide merken nog altijd van Ford, de vroegere eigenaar van de Britse merken. "We proberen de flessehals uit de toevoer van motoren weg te nemen en zijn met onze leveranciers aan het praten over het opvoeren van de productie",  aldus ceo Carl-Peter Forster van Tata Motors bij een toelichting op de kwartaalcijfers. Forster werkte eerder bij BMW, Opel en GM Europe.