Dat heeft Opel’s ceo Nick Reilly in een interview in Frankfurter Allgemeine Zeitung gezegd. Opel is nooit actief geweest buiten de Europese markt omdat men vreesde aan de verkopen te knabbelen van andere GM-divisies, zoals Chevrolet, Buick en Holden in Australië, die Opel technologie gebruiken.

Reilly stond aan het hoofd van GM’s Aziatische operatie in Shangha voordat hij in november 2009 naar Opel kwam. Hij wil graag een andere strategie, zodat Opel niet meer zo afhankelijk is van de Europese markt, die nu stagneert en waar Opel/Vauxhaull in de eerste zes maanden van dit jaar 4,5 procent minder auto’s verkocht. In een ander interview sloot Reilly de export van Opels naar de VS uit omdat het merk daar te veel overlap heeft met andere GM-modellen zoals de Buick Regal. Die is in feite een Opel Insignia.

Opel hoopt in China te kunnen profiteren van het sterke imago van Duitse producten en met name andere kopers aan te trekken dan Chevrolet en Buick, die al langere tijd in China worden verkocht. Reilly verwacht geen grote aantallen te kunnen verkopen, omdat de prijzen van Opels ten opzichte van de auto’s die in China worden verkocht, niet concurrerend kunnen zijn. De auto’s worden via de bestaande GM-dealers in China verkocht.