De Logan MCV verkoopt al erg goed, de Sandero heeft in Frankrijk een plaats in de verkoop top-10 verworven en ook de Duster ligt erg goed in de markt.

Het uitgekiende modellenbeleid is waarschijnlijk de belangrijkste verklaring voor de goede verkopen. Het begon vrij rustig met de 4-deurs Logan waarmee Dacia de West Europese automarkt kon verkennen. Toen de basis was gelegd, volgde de MCV: een stationwagon ter grootte van een Peugeot 504/505 Familiale voor de prijs van een 07. Een jaar later volgde de Sandero. Inmiddels is er ook een goedkoop alternatief voor cross-over c.q. SUV modellen als de Hyundai Tucson en Nissan Qashqai: de Duster.

Dacia komt binnenkort met de City, een model dat specifiek bestemd is voor gebruik in en om de stad. Marketingdirecteur Vincent Carré laat weten dat het model 3,5 à 3,6 meter lang gaat worden en 5 deuren krijgt. Het platform is identiek aan dat van de Sandero/Logan, maar zal voor de benjamin uit het gamma wel worden ingekort. Om de kosten te drukken, blijft het benzinemotorengamma beperkt tot de in de vorige paragraaf genoemde 1,2 liter 16-klepper van 75 pk, eventueel aangevuld met de 70 pk sterke 1.5 dCi. Mogelijk moet deze wagen voor 5.990 euro verkrijgbaar zijn.