Het Amerikaanse Chevrolet wil een groei van 450.000 eenheden tot 1.000.000 verkopen in 2015. GM Daewoo zal de helft van de producten in zogenaamde bouwpakketten aan fabrieken buiten de landsgrenzen leveren, alwaar de auto’s geassembleerd gaan worden. Momenteel exporteert Daewoo 220.000 kantenklare auto’s en 200.000 zogeheten kits naar Europa.

Voor de Zuid Koreaanse werknemers van Daewoo is het overigens heel goed nieuws dat het land de belangrijkste leverancier voor de Europese markt blijft. Men vreesde dat door de opkomst van het goedkoper werkende China veel productie zou verdwijnen. Chevrolet startte in Europa in 2005 als volumemerk en leverde in 2008 een half miljoen herlabelde auto’s af.

De groeiperspectieven voor Daewoo gaan overigens gepaard met de introductie van Chevrolet in Zuid Korea. Met name de sportievere modellen zullen dit label gaan dragen. Net als Vauxhall en Opel kampt Daewoo op haar thuismarkt met een imagoprobleem.