Tijdens de presentatie van zijn plan voor 2011-2013 sloot Pirelli uit dat het gaat fuseren of bedrijven gaat overnemen. Ook zal men geen aandelenemissies doen om geld op te halen. Het Milanese bedrijf, in grootte de derde bandenfabrikant van Europa, denkt een omzetgroei van acht procent per jaar te kunnen realiseren terwijl de winst zal stijgen tot rond de elf procent.  Bij Pirelli komt 98 procent van de omzet uit de kernactiviteit, de banden.

Het plan komt naar buiten na een periode van reorganisatie op basis van het streven naar premium producten in de bandenwereld, op basis van hoogwaardige technologie. De stijging van omzet en winst zal het gevolg zijn van een verbeterde productmix en groeiende volumes. Pirelli denkt ook aan partnerschappen in de supply chain, maar dat betekent niet dat Pirelli een producent wordt van natuurrubber, aldus topman Tronchetti. In kringen van de industrie denkt men aan partnerschappen met Russische en Braziliaanse bedrijven voor het produceren van rubber.

Pirelli gaat volgend jaar 155 miljoen investeren in de ontwikkeling van ‘ecologische high performance banden’.  

 

Meer over Pirelli:

Klik HIER voor deel 1 in deze serie: De Pirelli-kalender van 1965.

Klik HIER voor deel 2 in deze serie: De Pirelli-kalender van 1966.

Klik HIER voor deel 3 in deze serie: De Pirelli-kalender van 1968.

Klik HIER voor deel 4 in deze serie: De Pirelli-kalender van 1969.

Klik HIER voor deel 5 in deze serie: De Pirelli-kalender van 1970.

Klik HIER voor deel 6 in deze serie: De Pirelli-kalender van 1971.

Klik HIER voor deel 6 in deze serie: De Pirelli-kalender van 1972.

 

 

 

 

 

 

 

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Sluit nu een gratis proefabonnement af

Bekijk de aanbieding