Drie maanden na de overname van Volvo blijkt hiermee dat Geely niet op één lijn staat met het management van Volvo, dat nu geleid wordt door Stefan Jacoby (ex-VW). Shufu wil dat Volvo grote sedans bouwt waarvoor in China een lucratieve afzetmarkt is. De Zweden verkiezen daarentegen kleinere modellen die zuiniger en milieuvriendelijker zijn.

Li Shufu ziet Volvo als een concurrent voor Mercedes-Benz en BMW, maar de managers vinden dat Volvo een andere doelgroep moet aanspreken. . Toch heeft Shufu niet zoiets van: "waar ben ik in hemelsnaam aan begonnen?". Volgens de topman is het normaal dat er verschillende meningen zijn. Hij wil blijven communiceren om ze dichter bij elkaar te brengen. Als de managers weigeren toe te geven, dan zal hij zich daarbij neerleggen. De reden? "Omdat zij Volvo gebracht hebben waar het nu staat. Ze moeten er dus goede redenen voor hebben", zo besluit de wijze Chinees. Shufu kocht namens Geely het Zweedse merk afgelopen augustus van Ford kocht voor 1,8 miljard dollar. Om ‘iets’ terug te zien van zijn investering, heeft hij ambitieuze plannen met Volvo. De bedoeling is dat er in China jaarlijks driehonderdduizend auto’s van het Zweedse merk gebouwd gaan worden.