Daartoe hoopt het merk nog voor het einde van het jaar aldaar een distributieovereenkomst te sluiten. Op basis van een dergelijke overeenkomst zou Saab zich kunnen concentreren op het opzetten van een dealernetwerk. Volgens topman Jan-Åke Jonsson streeft Saab ernaar met ongeveer 10 tot 15 verkooppunten in 5 of 6 steden vertegenwoordigd te zijn.

De op de Chinese markt te voeren modellen, te weten de Saab 9-4X en de 9-5, zullen beide geïmporteerd worden. Bij gebleken succes van de nieuwe Saab 9-3, die eind 2012 gelanceerd wordt, kan er overwogen worden dit model ook in China te gaan bouwen. Daartoe dient Saab echter meer dan 10.000 exemplaren van de 9-3 af te zetten. Dan zal het pas rendabel zijn een deel van de productie van de auto naar China te verplaatsen, aldus Victor Muller, de baas van het overkoepelende Spyker. Een vergelijkbare deal voor toetreding tot de Russische markt is eveneens in de maak.