Daarnaast gaat Guillaume Chabin als verkoopdirecteur leiding geven aan het salesteam. Chabin was in het verleden nauw betrokken bij de merken Bentley en Ferrari. Bahar heeft ambitieuze plannen met Lotus en geeft de voorkeur aan mensen, die hun sporen reeds verdiend hebben en kunnen bogen op veel ervaring. Zo is ook de gelouterde Bob Lutz, de voormalige productchef van General Motors, aan boord gekomen bij Lotus.

De benoeming van Karl-Heinz Kalbfell (foto) kan als opmerkelijk worden betiteld. Deze Duitser was in 2004 gedurende 6 maanden werkzaam als operationeel directeur werkzaam voor de Britse merken van de BMW Groep, te weten Mini en Rolls-Royce. Daarvoor was hij voor het label BMW actief, onder andere bij het ontwikkelen en in de marktzetten van de eerste generatie ‘M’ modellen. Kalbfell geldt ook als geestelijk vader van de levering van een V12 motor voor de McLaren en voor de nog steeds bestaande samenwerking met Morgan.

In 2005 werd Kalbfell weggekocht door Fiat, waar hij leiding gaf aan de merken Alfa Romeo en Maserati. Hij bleek echter niet door één deur te kunnen met de nieuwe topman van het Fiat concern, Sergio Marchionne. Beiden zijn sterke Alpha mannetjes en dat bleek niet te werken, met als consequentie dat de hiërarchisch lager geplaatste Kalbfell aan het kortste eind trok. Vorig jaar zette hij zich in voor Artega, een nieuwe Duitse sportwagenfabrikant die dacht de degens te kunnen kruisen met Porsche maar deze poging wegens geldgebrek voortijdig moest staken.

Kalbfell krijgt als taak alle neuzen bij Lotus dezelfde kant op te krijgen en om ervoor te zorgen dat de sportwagenfabrikant als één team gaat functioneren.