Dat Honda een probleem heeft met de Insight, was al bekend. Het Japanse merk dacht van dit model op de Amerikaanse markt jaarlijks 60.000 tot 80.000 exemplaren te verkopen. Na 11 maanden staat de teller nu op slechts 19.325 stuks. Zijn belangrijkste concurrent, de Toyota Prius, verkoopt in de Verenigde Staten 8 keer zo goed. In Nederland kan de Insight ook niet tippen aan de populariteit van deze rivaal. In november gingen van de Prius 334 stuks over de toonbank terwijl Honda genoegen moest nemen met 73 bestellingen. En op jaarbasis is de stand nu 7.768 versus 2.409 exemplaren.

Ook de CR-Z lijkt niet goed uit te startblokken te komen. Honda had voor dit jaar gerekend op 15.000 Amerikaanse kopers, maar tot nu toe zijn er slechts 4.373 orders geplaatst. Er staan nog afgerond 3.000 exemplaren van de CR-Z bij de showrooms op een koper te wachten. In Nederland lijkt ’s werelds eerste hybride coupé ook niet veel indruk te maken met slechts 7 registraties in november en 145 bestellingen op jaarbasis. Ter vergelijking: Volkswagen verkocht vorige maand 48 exemplaren van de Scirocco waarvan het jaarsaldo nu 611 eenheden is.