"We zijn het eens over het plan voor duurzame groei van Volvo in China. Het plan is gebaseerd op een grondige analyse van welke modellen in China geproduceerd moeten worden en welke geïmporteerd, en verder op geschatte volumes en de locale beschikbare productiecapaciteit", zo meldde de topman. Men wil Volvo’s toppositie op het gebied van veiligheid en milieu behouden en recht doen aan de merkwaarden kwaliteit en Scandinavisch design. Volvo moet wel een luxe merk blijven.

Verder zijn twee belangrijke benoemingen bekendgemaakt, namelijk de aanstelling van Jan Gurander als cfo (financieel directeur). Hij komt van MAN Diesel en Turbo. Verder is de Nederlander Lex Kerssemakers benoemd als senior vice president product strategy & vehicle line management. Hij is op dit moment baas van overseas operations en werkt al 25 jaar bij Volvo Cars.  "Volvo gaat een uitdagende tijd tegemoet en we hebben nu een breed managementteam dat snel en efficiënt gefundeerde beslissingen kan nemen", aldus de ceo Stefan Jacoby (ex-Volkswagen). "Omdat we een stand alone-bedrijf zijn, moeten we onze kracht van het klein zijn uitnutten en we moeten de benodigde tijd voor het ontwikkelen van nieuwe modellen verkorten."  Het managementteam van Volvo Cars bestaat nu uit veertien mensen.