Dat betekent een stijging van 12,5 procent ten opzichte van 2009. ”Het economisch klimaat was beter dan verwacht”, stelt bestuursvoorzitter Philippe Varin in een toelichting. De auto-industrie kreeg afgelopen jaar in verscheidene landen steun van overheidsprogramma’s, zoals de slooppremie, om de aankopen van nieuwe auto’s te stimuleren.
In Nederland verkocht de PSA Groep vorig jaar in totaal 64.583 auto’s, een stijging van 30 procent ten opzichte van 2009. PSA deed het hiermee iets beter dan het marktgemiddelde. In december stond het marktaandeel bij zowel Citroën als Peugeot onder druk. 
De C1 was in 2010 goed voor 46 procent van de Citroën verkopen, terwijl 45 procent van de afzet van Peugeot op conto van de 107 kan worden geschreven. Bij Citroën deden de C3 en DS3 het goed, maar de belangstelling voor de rest van het gamma liep terug. Peugeot deed goede zaken met de 206+, de 3008 en vooral met de nieuwe 5008.

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Sluit nu een gratis proefabonnement af

Bekijk de aanbieding