De afzetteller bij de premiumdochter van Volkswagen kwam uit op 1,092 miljoen exemplaren. Daarmee presteerde Audi beter dan de eigen prognoses. Aanvankelijk rekende de autobouwer uit Ingolstadt op een afzet van 1,08 miljoen stuks. In 2009 werden 999.700 auto’s verkocht.

In een toelichting bij de verkoopcijfers verklaarde Audi topman Rupert Stadler dat de A1 in 2011 op de Chinese markt wordt gelanceerd. "De A1 geeft het merk Audi in China een nieuw gezicht", aldus Stadler. De topman ontkrachtte berichten dat de A1 zijn verkoopdoelstellingen heeft gemist. De verkoopdoelstelling van 25.000 tot 30.000 exemplaren is bereikt, luidt het. In 2011 wil de Duitse automaker 120.000 exemplaren verkopen.

Hoewel Duitsland de belangrijkste markt blijft voor de autobouwer uit Ingolstadt, rukt China op. In 2010 werden er 227.900 Audi’s in China verkocht; een stijging met 43,4 procent. Audi wil in de komende 3 jaar 1 miljoen auto’s in China verkopen.

In Nederland nam de afzet vorig jaar toe van 15.251 naar 16.089 exemplaren. De groei was evenwel niet voldoende om het marktaandeel vast te houden, want de totale autoverkopen stegen sterker. Belangrijkste model bleef de A4. Sterkste stijger was de A5, die in 2010 voor het eerst volop leverbaar was in Sportback uitvoering. Van de A1 werden 484 exemplaren verkocht versus 2.999 eenheden voor Mini. In december waren de aantallen 18 versus 48 exemplaren. Dat doet vermoeden dat de kleinste Audi, wat Stadler ook beweert, het in Nederland toch moeilijk heeft.