In totaal werden ruim 2,6 miljoen voertuigen aan de man gebracht, hetgeen een stijging van 14 procent is ten opzichte van 2009. De Franse autoproducent verkocht in Europa ruim 1,6 miljoen auto’s, een plus van 7,4 procent ten opzichte van 2009. Buiten Europa werden meer dan 982.000 voertuigen verkocht en dat betekende een groei van 26 procent ten opzichte van het jaar daarvoor.
In Nederland heeft Renault ook een goed jaar achter de rug. De afzet kon in vergelijking met 2009 met 42,5 procent worden opgevoerd tot 33.702 registraties. Dit betekende een stijging van het marktaandeel van 6,1 naar 7,0 procent. De verkoop van de Mégane reeks verdubbelde ruimschoots tot 9.510 eenheden. Ook de (Grand) Scénic zat in de lift, zij het minder spectaculair. Van de toegenomen belangstelling in Nederland voor zuinige, compacte auto’s wist ook de Twingo heel duidelijk te profiteren.
Renault verwacht dit jaar de groei in markten buiten Europa voort te zetten. De autofabrikant hoopt verder in de tweede helft van het jaar een serie elektrische auto’s op de markt te brengen. De Fluence Z.E., die recentelijk in productie werd genomen, bijt daarbij de spits af.