Dat betekent een stijging van 12,2 procent ten opzichte van het jaar daarvoor, toen 7,4 miljoen auto’s de fabrieken uitrolden. De toename is onder meer te danken aan China, waar de verkoopcijfers met 28,8 procent omhoog sprongen. De Amerikaanse autofabrikant en zijn joint venture partners SAIC en Wuling hebben in China vorig jaar meer dan 2 miljoen auto’s verkocht. In Oezbekistan verkocht GM vorig jaar bijna 2 maal zo veel auto’s als in 2009: de verkopen stegen aldaar met 41,3 procent. In de Verenigde Staten werden 6,3 procent meer auto’s verkocht en ook in Rusland, Mexico en Groot-Brittannië nam de afzet toe. Maar er waren ook landen waar de zaken slechter gingen. Zo vielen de verkopen in Duitsland met 29,5 procent en in Italië met 10 procent terug.
In Nederland deden zowel Opel als Chevrolet het goed. Beide merken wisten hun marktaandeel te vergroten. Chevrolet is sterk afhankelijk van de Spark. Dit instapmodel was in 2010 goed voor bijna tweederde (65,3 procent) van de totale afzet. Bij Opel is de afzetverdeling minder onevenwichtig. Het best verkopende model in 2010, de Corsa, was goed voor een verkoopaandeel van 31,1 procent.