De Italiaanse sportwagenmaker verkocht in 2010 een recordaantal auto’s. Dat was vooral te danken aan de sterke vraag uit Azië, maar ook het herstel van de markt in de Verenigde Staten droeg eraan bij. Ferrari verkocht vorig jaar wereldwijd 6.573 sportwagens. Dat is 5,4 procent meer dan in 2009 en het grootste aantal ooit. De omzet bedroeg 1,9 miljard euro, hetgeen 7,9 procent meer was dan een jaar geleden. De winst kwam uit op 302,7 miljoen; een stijging van 26,9 procent.
Vooral in Azië was sprake van ‘buitengewone groei’, aldus de autofabrikant. In China werden bijna 300 Ferrari’s verkocht; een toename van 43,6 procent. De Verenigde Staten en Canada blijven de belangrijkste markt. Zij zijn samen goed voor 26 procent van de verkopen. In Nederland waren er vorig jaar 42 mensen die een nieuwe Ferrari aanschaften. Ten opzichte van 2009 betekende dit een orderstijging van 75 procent. 
Bij rivaal Lamborghini stagneerde de verkoop op twee exemplaren. Maserati werd tevens geconfronteerd met een dalende belangstelling voor haar bolides (36 versus 42 verkopen).

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Sluit nu een gratis proefabonnement af

Bekijk de aanbieding