De Franse autobouwer mikt er daarbij op in 2013 al drie miljoen auto’s per jaar te kunnen verkopen. Dat zou dan zo’n 400.000 meer zijn dan het recordaantal van 2,6 miljoen dat Renault samen met haar dochters vorig jaar aan de man kon brengen.

Dat stelt het automerk in haar nieuwe meerjarenplan voor de periode tot 2016. Bij de publicatie daarvan heeft de onderneming bevestigd dat de omzet over afgelopen jaar is uitgekomen op 38,9 miljard euro, een stijging met 15,6 procent. Om de groei voor de komende jaren waar te maken mikt Renault onder meer op elektrische modellen zoals de Fluence, Twizy en Zoe, waarvan de eerste al dit jaar op de weg moeten komen. Geografisch gezien ziet het bedrijf Brazilië, India en Rusland als de belangrijkste prioriteiten. Daarbij hoopt het in Brazilie en Rusland binnen afzienbare termijn een marktaandeel van zeker vijf procent op te kunnen bouwen.

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Sluit nu een gratis proefabonnement af

Bekijk de aanbieding