De mijlpaal werd amper 28 maanden na de marktintroductie bereikt. Dat maakt de Fiesta de populairste auto in zijn segment, een status die overigens nu bedreigd wordt door de Volkswagen Polo. De compacte Ford loopt in zowel Keulen als Valencia van de band. De eerste editie Fiesta zag in 1976 het levenslicht. Sindsdien zijn er al 14 miljoen exemplaren verkocht.
Sinds begin 2009 staat de Fiesta onafgebroken op de eerste plaats in het Europese B-segment. In januari 2011 daalde het aantal registraties van de Fiesta in Europa echter met meer dan 30 procent. Dat is onder meer te wijten aan de slechte verkoopcijfers in Italië, waar interessante stimuli van de overheid zijn weggevallen. Dat treft ook de Renault Clio en de Fiat Punto Evo. De Volkswagen Polo is minder afhankelijk van de Italiaanse markt en is nu de populairste B-segment auto van Europa. 
Alleen zijn grote broer Golf verkoopt in de marktregio nog beter. Volgens Ford spreekt de huidige Fiesta in vergelijking met de vorige editie een jonger, kapitaalkrachtiger publiek aan dat vaak kiest voor de duurste uitvoering met veel opties. Het model zal op afzienbare termijn een facelift ondergaan en ook leverbaar worden als ST met 180 pk sterke 1,6 liter Ecoboost turbobenzinemotor.