Bristol is failliet

De wereld is een beroemd automerk armer: Bristol heeft namelijk uitstel van betaling moeten aanvragen.

Bij de Britse sportwagenspecialist zijn bewindvoerders aangesteld die direct een deel van het personeel naar huis hebben gestuurd. Alleen enkele verkoop en service werknemers zullen in dienst worden gehouden om een eventuele doorstart mogelijk te maken. Nieuwe auto’s worden echter niet meer gebouwd.

De bewindvoerders roepen bedrijven die geïnteresseerd zijn in de iconische merknaam op zich zo snel mogelijk te melden. Zo kan geprobeerd worden Bristol van een definitieve ondergang te redden. Het automerk bouwt momenteel de Fighter, de Blenheim, de Blenheim Speedster en de Series 6. Het vlaggenschip is de Fighter T, die over een dubbel geblazen Dodge V10 motor beschikt met 1.012 pk vermogen en 1.400 Nm aan koppel. 

Bristol doet zeer geheimzinnig over haar productieaantallen en stelt zelden of nooit een auto beschikbaar aan de pers voor evaluatie. Daar was wat voor te zeggen, want de modellen zijn technisch van de vorige eeuw en de styling van het repertoire is niet bepaald ieders kopje thee. Eigenwijsheid moet je niet overdreven en dat deed Bristol dus wel.

Bristol is failliet - Automobielmanagement.nl

Bristol is failliet

De wereld is een beroemd automerk armer: Bristol heeft namelijk uitstel van betaling moeten aanvragen.

Bij de Britse sportwagenspecialist zijn bewindvoerders aangesteld die direct een deel van het personeel naar huis hebben gestuurd. Alleen enkele verkoop en service werknemers zullen in dienst worden gehouden om een eventuele doorstart mogelijk te maken. Nieuwe auto’s worden echter niet meer gebouwd.

De bewindvoerders roepen bedrijven die geïnteresseerd zijn in de iconische merknaam op zich zo snel mogelijk te melden. Zo kan geprobeerd worden Bristol van een definitieve ondergang te redden. Het automerk bouwt momenteel de Fighter, de Blenheim, de Blenheim Speedster en de Series 6. Het vlaggenschip is de Fighter T, die over een dubbel geblazen Dodge V10 motor beschikt met 1.012 pk vermogen en 1.400 Nm aan koppel. 

Bristol doet zeer geheimzinnig over haar productieaantallen en stelt zelden of nooit een auto beschikbaar aan de pers voor evaluatie. Daar was wat voor te zeggen, want de modellen zijn technisch van de vorige eeuw en de styling van het repertoire is niet bepaald ieders kopje thee. Eigenwijsheid moet je niet overdreven en dat deed Bristol dus wel.