Reden is dat de Murciélago vorig jaar uit productie werd genomen. Lamborghini maakte qua afzetherstel dus nog even pas op de plaats. De landgenoten Ferrari en Maserati konden over afgelopen jaar wel hogere verkoopcijfers melden in vergelijking met 2009, toen de financiële crisis het hardst toe sloeg. 
De totale omzet van Lamborghini in 2010 kwam neer op 271 miljoen, 10 miljoen minder dan het jaar ervoor. De Italiaanse autofabrikant wist dus opnieuw geen winst te maken. Het automerk leverde vorig jaar exact 1.302 auto’s af. In 2009 eerder waren het er nog 1.515; een verschil van 14 procent. "De lagere afzet is te wijten aan de productiestop van de Murciélago in mei 2010", zo geeft de autobouwer aan. 
"De rest van het jaar moesten we het dus doen met slechts één model, de Gallardo", zo verdedigt Lamborghini zich. De Italianen denken dit jaar meer auto’s te verkopen. Het positievere verkoopresultaat moet komen van de Gallardo Performante en de Aventador. Vooral in de Verenigde Staten en Europa verwacht Lamborghini een opleving, terwijl de vraag in Azië onverminderd zal stijgen.