Daarmee is BMW Group de grootste fabrikant van premium auto’s. BMW boekte met zijn autodivisie een operationele marge van acht procent in het boekjaar 2010, waarbij men de ondergrens van de doelstelling voor 2012 (8-10% marge) al bereikt heeft. Audi en Mercedes behaalden respectievelijk 9,4 en 8,7 procent. Alle drie de premiummerken profiteerden van de goede verkoopcijfers in China en ook in de VS ging het weer beter. Dat het toch nog beter kan, liet Porsche zien. Die boekte een operationele winstmarge van 17,8 procent over zijn laatste boekjaar.  

Topman Reithofer zei dat hij verwacht dat de BMW Group dit jaar meer dan anderhalf miljoen auto’s zal verkopen, en dat alle drie de merken BMW, Mini en RR verkooprecords zullen breken. In 2010 steeg de omzet met een vijfde tot 60,5 miljard euro en de nettowinst (na belastingen) steeg naar 3,23 miljard euro, nogal een groot verschil met boekjaar 2009 toen het maar 210 miljoen was. BMW heeft ook aangekondigd zijn aandeelhouders 1,30 euro dividend per aandeel te zullen betalen, een jaar geleden was het dertig cent.

Meer over BMW jaarcijfers in AM 6 van 1 april