GM wil het belangrijkste merk zijn op de show en laat niet alleen nieuwe ontwerpen zien, maar ook toekomstige technologie, al dan niet ‘verpakt’ in concept cars. GM heeft een nieuw thema bedacht: Creatuve  leadership and a green future.

GM is van plan om tussen vijf en zeven miljard dollar te investeren om zijn omzet  in China te verdubbelen. In oktober was General Motors de eerste die meer dan twee miljoen auto’s had verkocht. Eind 2010 stond de teller op een dikke 2,3 miljoen. In 2015 moeten dat er vijf miljoen zijn. De nieuwe Chevrolet Malibu moet daaraan een belangrijke bijdrage gaan leveren.

Naast de Buick Envision Concept, staat de nieuwe Chevolet Malibu in de schijnwerpers.

Die laatste is de nieuwe generatie van GM’s bestverkochte model in 2010. Het is de bedoeling dat de Malibu  in 2012 als 2013-model in bijna honderd landen op de markt komt met zuinige viercilindermotoren. Waarschijnlijk zal dit model ook in Nederland op de markt komen.

De jointventure SACI GM Wuling (SGMW) onthulde de Baojun 630. Het is het eerste model van het nieuwe merk Baojung.

Het merk is in het leven geroepen om de Chinese kopers een betaalbaar alternatief te bieden voor de duurdere importmerken. Het nieuwe model heeft een sportieve styling en een neus met dubbele vleugel, die karakteristiek moet worden voor het merk. De joint venture streeft ernaar met 150 dealers te starten om uiteindelijk op driehonderd uit te komen.

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Sluit nu een gratis proefabonnement af

Bekijk de aanbieding