Dat zei topman Philippe Varin afgelopen week op de autobeurs in Sjanghai, bericht Het Financieele Dagblad.

PSA is op zoek naar een lokale partner waarmee het de DS-lijn kan produceren en in de markt kan zetten. Op deze manier wil Varin het wereldwijde marktaandeel van PSA vergroten van 3,4 naar 8%. Volkswagens waren het afgelopen jaar niet aan te slepen in China. Het bedrijf heeft daar een marktaandeel van 13%.

Vorig jaar sloot PSA al een overeenkomst met de Chinese Chang’an Automobile Group om een fabriek in Shenzhen op te zetten, waar jaarlijkse 200.000 auto’s van de band moeten rollen, deels Peugeots, deels een nieuw automerk. Dat contract is nog steeds niet goedgekeurd door de Chinese overheid. Het nieuwe, nog te ontwikkelen merk moet gezien worden als PSA’s antwoord op de Dacia van Renault. De auto’s zouden dan online verkocht moeten worden.

De nieuwe DS moet de positie van de autofabrikant in het topsegment verstevigen. De DS3 Mini en DS4 Compact worden geëxporteerd van Europa naar China. Daarnaast worden er grotere auto’s lokaal gemaakt.

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Sluit nu een gratis proefabonnement af

Bekijk de aanbieding